Tuesday 11 June 2013

me being 'Living Biography' - a mouse lab in making

Kali ni aku nk citer sket pasal penulis buku2, blog, fb dsb yang menceritakan kejayaan seseorang menjadi orang berjaya dsb...melalui pengalaman dan jalan mereka pilih dan lalui

Bagi aku tulisan2 jenis ni ada beberapa kategori yang aku perasan:-

1. Buku yang ditulis oleh penulis dia untuk ceritakan kejayaan dia dsb..... tp biasanya depa ni tak citer abis... kalau nk tahu korang kena gi kursus ngan depa ...xpon sila beli edisi yang selanjutnya ...yep...dah tentu ada ongkosnya.... macam tak iklas jer kan..??

2. Buku yang ditulis oleh orang lain tentang orang lain... hurm... ni lagi la...buku ni semua citer baik2 belaka... esp kalau orang yang di ceritakan tu masih hidup n 'somebody' .. kalau sedih tu citer bab sedih2 melampau... kira dia lah dahsyat dia la hero .... huh..!! lebih kepada membodek .. huh kalau tak keterlaluan aku katakan...

3. Kalau kat internet, blog, fb dsb plak byk yg terlebih propa.... cerita pasal org ni dulu gemok gedempol.... hitam legam ... kurus kemering dsb...sekarang lepas guna produk bla..bla..bla .... terus blinkkkk...!! jadi manusia hebat..... hurmmmmm...ntahla...!! tu blom lagi tunjuk banyak duit...keter besor ...gi oversea dsb.....

apa yg aku nk cakap kat sini dalam banyak2 bahan bacaan samada blog atau buku aku rasa aku susah sgt nk jumpa org yang cerita drp zero to hero secara life... atau zero to jahanam...hahahah ... xde beb...mmg susah.... tak gentlement langsung...

ke patut aku citer pasal diri aku n langkah2 yang aku ambil secara terus drp mula hingga akhir.....  secara langsung...  from today onwards .... maksud aku... mcm aku ckp sebelum ni yg aku nak mula keluar drp kepompong makan gaji... so korang akan dapat info apa langkah2 yang aku ambil.... betul ke atau silap.... secara first hand... bukan ulangan n bukan olahan.... dengan ertikata lain 'living biography' ....

hurm...!!  boleh kot asalkan memberi menafaat....

p/s - so korang rajin2 la selak n follow blog aku ni aku akan kongsikan day to day basis sama ada aku untung sabut ke untung batu...

No comments:

Post a Comment