Tuesday 11 June 2013

Aku = Ulat....???



Aku suka membaca rupa2nya.....

Recently aku ada beli rak buku.... meja tulis, kerusi dan 2-3 benda yg ala-ala macam nk setup opis sendiri kat rumah la.... kunun2 mcm benda2 yg aku beli tu di harap dapat boost semangat aku n membantu aku membuat keputusan untuk keluar dari kepompong makan gaji ke hidup dengan menyara diri sendiri ...

so bila dah ada rak buku bebagai takkan nak biar kosong jer kan....
so aku pon godek2 la kat umah aku n kumpul buku2 yg aku pernah beli n ada kat umah yg selama ni bertebaran di segala pelusuk rumah..... dalam bilik, dalam almari, bawah katil, atas meja makan, atas sofa, kat tepi rak kasut, depan jamban, dalam keter, dalam box muto dsb........jgn terkejut dalam peti surat pn ada buku...  dengan erti kata lain ..ada jer celah bedah mesti ada terselit buku.... fuh ..!! seb baik kat buku2 tu xde terselit si bedah.... ahhahaaha kalau dak mau maut aku kena pelangkong ngan 'mem'.... ahahahah

maklumla... bini cikgu... dah tentu hari2 ada jer buku anak murid dia bawak balik umah... .. anak aku plak pantang nampak buku komik habis semua dia nk beli.........dah abis baca bukan reti nk simpan balik.... huh..!! nama pon bebudak..

sorry beb ..!! kalau hangpa mai umah aku wat spot check comfirm kalau aku x sempat kemas mmg ada yg mati kena timbus ngan buku....
jangan terkejut kalau terjumpa buku aku masa sekolah rendah n sekolah asrama dulu pon masih ada aku simpan beb...... buku conteng2 masa aku cintan cintun ngan bini aku kat U pon ada lagi tau..... hahahaha

so back to the story... bila dikumpulkan buku2tu baru aku sedar rupa2nya aku ni 'ulat buku' ... bukan ulat berbulu aaaa......ahahahaha .... tp aku tak suka baca novel, fiksyen dsb... bagi aku itu buang masa.... aku suka baca buku2 informatif.... drp aku baca novel n yg lain2 tu baik aku baca komik anak aku lagi baik... hilang stress..!!... btw jgn terkejut kalau terjumpa buku anatomi tubuh manusia pon ada...walaupon xde sapa2 kat umah aku amik medic.... eheeeeheheh

tp sebenarnya aku bukan hanya ulat buku tapi aku suka membaca blog-blog dsb...ker patut aku rephrase ulat tulisan.... pantang nampak benda bertulis jerk aku nk baca..... so kalau ada korang yg nampak aku mcm tengah usha awek tu korang silap sebenarnya.... aku tgh baca apa yg tulis kat baju dia ek.... kalau korang xnampak ada benda bertulis..  tu maknanya aku tengah cari benda nk dibaca pada dia.... ahahahahah

seriuosly.. mmg byk benda maklumat yang aku bley dapat ... sampai ke tahap apa saja yg terdetik dalam kepala ... aku akan google.... tu ok lagi la ni kadang2 bila bangun tido selepas mimpi pon aku akan google.... kunun2 nk tahu apa la maksud mimpi aku....hahahahahahah... sebagai hiburan je beb........

p/s - seb baik aku tak pernah mimpi nombor.... :)

No comments:

Post a Comment