Sunday 29 September 2013

alang-alang menyeluk pekasam ....

Rezeki bukan manusia yang menentukan..... Allah Yang Maha Kuasa atas segala sesuatu....lahirnya anak Adam ke dunia ini telah ditetapkan rezekinya..... namun manusia harus berusaha....

bunyi macam mudah.... tapi tidak semua orang berani...tak apa lah...aku tak katakan cara aku yang terbaik... tapi aku telah mengambil keputusan untuk keluar daripada kepompong golongan yang makan gaji.... kenapa perlu takut...?? bagi aku semua sama..... sebelum ni pun aku bekerja juga cuma di tempat lain.....kenapa perlu takut untuk berhenti....

'kawan2' ada jugak buat bunyik.... " kau ok lah...reter berkoyan2......."

sorry beb....harta tu bukan aku punya...itu pinjaman...aku pegang amanah sahaja...... apa yang ada perlu bermula bukan muncul tiba2....... tp kalau kau masih takut2 untuk bermula ..... jangan salahkan orang lain kerana berjaya..... tiada dosa untuk menjadi senang.....

btw aku keluar rumah sehelai sepinggang ... tiada apa.... kawin pon xbuat kenduri ...biarla org cakap aku kena tangkap basah ke apa..... peduli apa aku...daripada aku isi tembolok manusia yg tak pernah puas dan terus mengata...baik aku sara adik2 dan keluarga jadik manusia......

OK...!! back to story...... so apa yang aku buat....?? 17 hb Jun 2013.... melayang surat resign aku kepada boss... itu tak penting.... tp balik drp HQ office aku...terus aku singgah 'booth' pemaju di TESCO Kajang....... One more property aku booked ........

p/s - "alang2 nak merompak jgn jd peragut.... pi rompak bank dsb......kalau nk melingkop alang2 kasi kaw2"
- sekadar perumpamaan

No comments:

Post a Comment